Konstruktorzy Nowej Rzeczywistości- w najbliższym odcinku „12-stu Spojrzeń

Projekt Venus- eksperyment prowadzony przez konstruktora Jacque’a Fresco –  inspiruje ruch Zeitgesit. Sam Zeitgeist budzi dosyć spore kontrowersje: w wielu środowiskach jest oprotestowywany jako  próba utrzymania starego reżimu w nowej okrasie- nieco bardziej unowocześnionej.  Czy tak jest faktycznie? Czy jednak mają coś nam do zaoferowania swoją koncepcją?
Poza tym : konstrukcja nowej rzeczywistości polega nie tylko na tym,  że budujemy nowe budynki oraz używamy coraz to nowszej technologii. Takim konstruktorem nowej rzeczywistości  tak naprawdę jest i wręcz powinien być każdy z nas.
Jak więc to robić, od czego zacząć i jak wszyscy możemy dołożyć  swoją cegiełkę do tego, żeby nasz świat w końcu przybrał kształt taki, byśmy mogli się w nim adekwatnie do naszych możliwości i ewolucyjnych potencjałów rozwijać?
Zatem nowych, futurystycznych wizji  kilka , w połączeniu z elementarzem mechaniki umysłowej-
O tym w najbliższym odcinku „12- stu Spojrzeń”.
Do usłyszenia:)
 Anita
Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

4 odpowiedzi na „Konstruktorzy Nowej Rzeczywistości- w najbliższym odcinku „12-stu Spojrzeń

  1. Kate pisze:

    Bartku,

    Najwyraźniej nie powiedziałam precyzyjnie tego co miałam na myśli. Nie jestem przeciwko ekowioskom. Myślę, że każdy kierunek działania wykraczający poza system jest jak najbardziej słuszny.

    To co miałam na myśli to to, że w nowych warunkach (czy to ekowioski czy projekt Venus) trzeba żyć według nowych wartości: naprawdę nowych – tylko tyle🙂 Tym samym: ekowioski nie muszą być „nową informacją w starym systemie”- jednak mogą nią być, jeśli ludzie nie będą w nich żyli w oparciu o nowe zasady oraz wizje rzeczywistości. W ten zakres włącza się również umiejętność budowania prawdziwych relacji międzyludzkich: relacji, nie układów

    A co do wcześniejszych moich audycji- w najbliższym czasie postaram się je uzupełnic w autopilocie.

    pozdrawiam wszystkich serdecznie🙂
    Anita

  2. bartek pisze:

    cześć Anita
    Trochę zasmuciłaś mnie tą opinią nt. ekowiosek. Nie wiem pewnie pochodzisz z miasta i masz trochę inne wizje wolności, tym bardziej, że tak zainspirował Cię projekt Venus. Ja właśnie od urodzenia mieszkam na wsi i pracuję na roli, dlatego mnie najbardziej inspirują ekowioski, nie wiem z kim rozmawiałaś na ten temat, ale wg mnie trochę się mylisz z tym, że to są „nowe informacje w starym systemie”. A oto przykładowe cechy ekoosad, jakie mi przyszły do głowy, które są niezbyt przyjazne dla systemu:
    1 integracja społeczeństwa
    2 wymiana barterowa
    3 zdrowa żywność
    4 energia odnawialna
    5 gospodarka lokalna
    6 dużo wolnego czasu na rozwój osobisty, kreatywność itp.
    7 brak bezrobocia
    8 życie w harmonii z naturą (chyba łatwiej w tych warunkach osiągnąć czwartą czy tam piątą gęstość)
    9 warunki mało sprzyjające manipulacji
    Dopóki Tesla, Randy Powell… nie będą na łamach gazet codziennych, ciężko mi sobie wyobrazić realizację projektu Venus, a projektować ekowioski można od dziś, a realizować powiedzmy wiosną. Nie wiem, czy czytałaś Anastazję Wł. Megre, która nie wiem, czy nie jest „lajtłorkerem” z najlepszymi osiągnięciami.
    pozdrawiam

  3. A. R. pisze:

    No tak, nie zauważyłam – pierwsza część też jest tylko pod innym tytułem:) Zatem moje pytanie dotyczy tylko audycji z ubiegłego tygodnia.

  4. A. R. pisze:

    Czy nagrana jest tylko druga część audycji p. Anity? A co z audycją z ubiegłego tygodnia, ukaże się w archiwum? Niestety nie każdy ma możliwość oglądania ich na żywo, ja do takich osób należę. A wysoko sobie cenię te audycje, zwłaszcza p. Anity oraz p. Jacka Czapiewskiego i p. Joanny Rajskiej. Pozdrawiam serdecznie!

Skomentuj

