Satelitarne zdjęcie przedstawiające smugi nad Polską, 29 września 2011!

Nie dalej jak wczoraj rozgorzała w ramach naszego portalu dyskusja o smugach chemicznych. Jedni przekonywali drugich jak bardzo się mylą a niebo powoli zasnuwane było kolejnymi długimi pasami. Jak się okazuje nie tylko portal zmianynaziemi.pl zauważył to zjawisko. Ciekawy artykuł wraz z intrygującym zdjęciem ukazał się na stronie internetowej portalu twojapogoda.pl
Oto część artykułu:
Dzisiaj o poranku na zachodzie Polski mogliśmy zaobserwować bardzo ciekawe zjawisko.
A mianowicie smugi kondensacyjne pozostawiane przez samoloty rejsowe nie zanikały, lecz utrzymywały się przez dłuższy czas, przysłaniając coraz to większy fragment nieba.
Zjawisko to bardzo dobrze ukazane jest na zdjęciu satelitarnym, które wykonane zostało o godzinie 5:30 rano.
Chmury są dość grube i utrzymują się w powietrzu jedynie na Dolnym Śląsku, Ziemi Lubuskiej i w Wielkopolsce.
Nad pozostałymi regionami kraju niebo jest zupełnie wolne od smug lotniczych.
(Źródło: http://zmianynaziemi.pl/)
Ten wpis został opublikowany w kategorii NWO i tajne projekty. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

15 odpowiedzi na „Satelitarne zdjęcie przedstawiające smugi nad Polską, 29 września 2011!

  1. kd pisze:

    No właśnie mam podobne obserwacje. Gdzie podziały się samoloty?

  2. lukasoo pisze:

    moje miasto tak opryskali

  3. maniek pisze:

    DZIŚ JEDEN NA DRUGIM, SRJEJUJĄ LUBELSKIE, WCZORAJ WIDZIAŁEM KILKA, CO CIEKAWE NIE KTÓRE NIE ZOSTAWIAJĄ SMUGI, CHOCIAŻ WARUNKI MAMY TAKIE SAME

  4. Karmel pisze:

    E tam panikujecie, prawdopodobnie 90% tych smug to zwykłe kondensacyjne chmury ew z domieszką jakiegoś badziewia z paliwa lotniczego. Po rzekomych opryskach niebo nad Dolnym Śląskiem jest czysciutkie i niebieskie, aż widać samoloty w okolicach linii horyzontu. Idąc tokiem rozumowania, że to chmury chemiczne to niebo na drugi dzień powinno być całe w mleku.

  5. ona pisze:

    A kto mi wytłumaczy co się działo dzisiaj z samolotami?

  6. Sabrina pisze:

    U mnie są ewidentne smugi chemiczne na niebie. Kiedy jest ładna pogodna, to zawsze, ale to zawsze!!!!! pojawiają się samoloty (kilka na raz), które latają blisko słońca i spryskują niebo. Po czym te smugi utrzymują się przez długie godziny i nie widać błękitnego nieba. Bywa też tak, że te samoloty powtarzają te czynności co ileś godzin i w tym samym miejscu.Obserwowałam to zjawisko dość długo.

  7. lenin pisze:

    Jestem z Wielkopolski, od ponad tygodnia widzę na swoim niebie bardzo dużą ilość takich smug.

  8. Karmel pisze:

    Sorry, coś mi się poebao. ;P

  9. poszło w spam nie wiem czemu – chyba za długie. Temat smug jest tematem do debaty jednak ze wszystkich moich źródeł wynika, że są smugi, choćbyś wytumaczył 60/70% wypadków nie wszystkie się da…. to jest zorganizowana akcja wg mnie

  10. Undefined2000 pisze:

    Lubuskie, ostatnie dni przez obserwacje nieba (kilka razy po kilka minut dziennie) naliczyłem ze 20 samolotów całe niebo zasrane, a tu nagle (już drugi) dzień ani śladu smug i samolotów, hmm dziwne.

  11. Karmel pisze:

    Gdzie mój komentarz?😦

  12. plejadian pisze:

    Panie Mikołaju pochodze z południowej części kraju .28września czyli dzień wcześniej około godz. 11.30 Bardzo dużo było tych smug, Może nic dziwnego było by wtym gdyby nie to że te smugi pozozstawały godzinami , co jeszcze mnie zdziwiło to to że te smugi rozszerzyły sie do przeogromnych rozpiętości , trudno powiedzieć jaką szerokość miały , bo takich jeszcze nie widziałem ,niestety niemam zdjęć teraz żałuję bo miał bym dowód

  13. Karmel pisze:

    Na dolnym śląsku mieszkają najmądrzejsi i najprzystojniejszy i w ogóle najzdolniejsi ludzie w Polsce i zapewne w Europie więc tutaj skupia się główna ofensywa. A poważnie to trafiłem na taki komentarz na zmianach na ziemi, trzyma się kupy.

    „Nie dajmy się zwariować!

    Co jest ważne tak na początku! nie neguje wcale że takie zjawisko oprysków w ogóle nie występuje! Jest wiele dowodów na to że jednak jest coś na rzeczy. (np. fotki samolotów gdzie można zauważyć 3 contraile przy dwóch silnikach) Jednakże coś mi nie dawało spokoju i czułem że coś tu nie do końca się zgadza!

    Poszperałem więc w necie na ten temat i znalazłem całkiem rozsądne wytłumaczenie powstawania smug. Z uwagi na to że interesuję się meteorologią już od 15 lat więc jako takie pojęcie też sobie wykształciłem. Twierdzenie że tego typu zjawiska nie istniały są także fałszywe ponieważ sam je pamiętam z wczesnych lat 90-tych.

    Oto co znalazłem:

    To, ile czasu pozostaje na niebie smuga kondensacyjna (ang. contrails) zależy od wielu czynników. Po pierwsze ważna jest temperatura, ale szczególnie istotna jest wilgotność powietrza. Jeśli wilgotność powietrza jest wysoka, a szczególnie jeśli mamy do czynienia z przesyceniem parą wodną (ale w tych warunkach pod postacią kryształków lodu – ice oversaturated) kryształki lodu w smugach kondensacyjnych nie mają szans na szybką sublimację. Smuga kondensacyjna nie ma wtedy najmniejszych szans na zniknięcie, a więc wraz z upływem czasu zostaje rozwiana przez wiatr. Smugi kondensacyjne są więc rozróżniane na:

    Non-persistant (short-lived) contrails (smugi szybko zanikające)

    Persistant contrails (smugi trwałe)

    Persistant-spreading contrails (smugi trwałe, “rozlewające” się po niebie)

    Generalnie wszystko zależy od wilgotności powietrza i temperatury. Muszą zaistnieć odpowiednie warunki, aby smugi były trwałe

    Atmosfera nie jest jednorodna. Warunki fizyczne gwałtownie zmieniają się w różnych jej warstwach. Nawet w warstwie kilkudziesięciu metrów parametry meteorologiczne, takie jak wilgotność, mogą być skrajnie różne. Oznacza to, że samoloty latające na różnych wysokościach pozostawiają smugi kondensacyjne z różnych gatunków.

    A ponieważ na różnych poziomach mamy z reguły różne warunki atmosferyczne, gatunek contraila, jaki widzimy może ściśle zależeć od wysokości, na jakiej samolot przelatuje. Tutaj polecam pracę zamieszczoną w American Meteorological Society Journal na temat tworzenia się, oraz prognozowania występowania smug kondensacyjnych. Warte zacytowania są wykresy:

    Widać z nich, że samolot pozostawi trwałe smugi tylko i wyłącznie w wypadku, gdy przelatuje przez obszar powietrza nasyconego. W chwili gdy wylatuje z niego, trwałe smugi przestają się pojawiać. Czasem obszary nasycenia, lub przesycenia nie są jednorodne – zdarza się tak, gdy istnieją silne turbulencje. Wtedy zdarzyć się może, iż samolot pozostawia ślad “przerywany”. Wielu uznaje, że jest to dowód “on/off”, czyli włączania i wyłączania mechanizmów odpowiedzialnych za “pryskanie”. Nic podobnego. Jest to dowód na niewielką ich wiedzę i naiwną wiarę w jednorodność warunków atmosferycznych na różnych wysokościach.

    Zdarza się, że samolot nie pozostawiający smug, nagle zaczyna je zostawiać. Jest parę przyczyn takiego stanu rzeczy:

    Samolot staruje – zmieniając wysokość wlatuje w strefę nasycenia/przesycenia

    Samolot ląduje – jw.

    Samolot zmienia korytarz powietrzny – a zatem i wysokość, jw.

    Atmosfera na danej wysokości jest niejednorodna w wyniku turbulencji – samolot na zmianę przelatuje przez obszary nasycone i nienasycone. W takim wypadku zdarzają się smugi “przerywane”.

    Pomocne w zrozumieniu zjawiska pojawiania się i znikania smug kondensacyjnych mogą być wykresy Applemana, także znajdujące się w artykule z AMS

    Trwałe smugi kondensacyjne – contrails persistant-spreading są niemal tak stare, jak lotnictwo. Dowodzą tego archiwalne zdjęcia:

    Smugi kondensacyjne:

    1940 – znaczek pocztowy

    1944 – youtube

    I jeszcze:

    Bitwa o Wielką Brytanię

    I jeszcze

    Kilka zdjęć cirrusów i cirrostratusów.

    1993
    http://wolkenatlas.de/wolken/wo06604.htm

    1996
    http://wolkenatlas.de/wolken/wo09135.htm

    1997
    http://wolkenatlas.de/wolken/wo10026.htm

    1996
    http://wolkenatlas.de/wolken/wo09047.htm

    1996
    http://wolkenatlas.de/wolken/wo09531.htm

    1985
    http://wolkenatlas.de/wolken/wo00108.htm

    1996
    http://wolkenatlas.de/wolken/wo09135.htm

    1998
    http://wolkenatlas.de/wolken/wo11937.htm

    1993 – zwykły cirrus
    http://wolkenatlas.de/wolken/wo05610.htm

    1993 – zwykły cirrus
    http://wolkenatlas.de/wolken/wo06534.htm

    1990 – zwykły cirrus
    http://wolkenatlas.de/wolken/wo01727.htm

    1992 – zwykły cirrus
    http://wolkenatlas.de/wolken/wo04336.htm

    1989 – cirrostratus
    http://wolkenatlas.de/wolken/wo00341.htm

    1993 – cirrus
    http://wolkenatlas.de/wolken/wo06533.htm

    Najważniejsze jest aby nie dać się zwariować i nie popaść w paranoje! Obserwować! obserwować i jeszcze raz obserwować!

    tu podaje link do strony na której można sobie zobaczyć w czasie rzeczywistym jakie samoloty, gdzie i skąd lecą, na jakiej wysokości i z jaką prędkością się poruszają!

    http://www.flightradar24.com/

    Można zestawić te obserwacje z aktualnymi danymi meteo jak również porównać je z mapa górnych dróg powietrznych nad (http://ais.pata.pl/aip/ )Polską z danego obszaru i zweryfikować wtedy czy obserwowana smuga powstała na skutek oprysków samolotów cywilnych czy wojskowych (wojskowe loty nie są monitorowane na tej stronie), czy też dzięki odpowiednim warunkom meteo. To co można odkryć zdziwi nie jednego spiskowca!!”

    Pozdrawiam!

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s